יש לכם שאלות ? מוזמנים להשאיר פרטים אישיים ואחזור אלייכם עם תשובות  .

שם מלא
אימייל
טלפון
This Is CAPTCHA Image
קוד אבטחה
תזונה בריאה לקשישים

השנים שעוברות מביאות לשינויים רבים אצל כולנו, הן מבחינה נפשית והן מבחינה גופנית. כאשר השינויים הללו מתרחשים, הם לא תמיד נעימים, ורבים מוצאים את עצמם עם בעיות כאלו ואחרות הנוגעות לתזונה או נובעות מהרגלי אכילה לא נכונים.

בגיל הזהב במיוחד, חשוב להתאים את עצמכם לשינויים שאתם עוברים על מנת שתשמרו על גוף בריא ולא תסבלו מבעיות כאלו ואחרות. הטיפים שלפניכם יסייעו לכם במשימה, ובעזרתם תוכלו להרגיש ולהיות בריאים, שבעים וחיוניים יותר בגיל השלישי.

הרגלי תזונה לגיל השלישי – להשתנות עם הזמנים

העובדה שהגעתם לגיל הזהב אינה אומרת שעליכם לאכול מאכלים שאתם לא נהנים מהם רק למען הבריאות, אלא שעליכם להיות מודעים לצרכים המשתנים של גופכם. יישום של הטיפים הבאים יעזור לכם ליהנות מאכילה כמו בצעירותכם תוך שמירה על בריאות הנפש והגוף.

1. אל תצרכו יותר/פחות אוכל ממה שאתם צריכים – כלל האצבע הקלורי אומר שגברים בגיל השלישי צריכים לאכול עד 2,200 קלוריות ביום לעומת 2,000 קלוריות שנשים צריכות לקבל. לכן חשוב שלא תצרכו יותר קלוריות מהנחוץ כדי שלא תעלו במשקל ותעמיסו על גופכם, וגם שלא תאכלו מעט מדי, מה שיפריע לתפקוד שלכם.

2. הקפידו על ארוחות סדירות במהלך היום – במהלך גיל הזהב, מומלץ לאכול 3 ארוחות גדולות יחסית ביום, וביניהן 3 חטיפים בריאים, פירות וירקות ועוד. המטרה של 6 הארוחות הללו היא למלא את גופכם ברכיבי התזונה שהוא זקוק להם וגם להביא לכך שתרגישו שבעים במהלך היום ולא תשלחו יד למאכלים לא בריאים.

3. הכניסו תוספי תזונה לשגרה שלכם – במהלך השנים גופנו לא מקבל או סופג את כל רכיבי התזונה שהוא זקוק להם, מה שמביא לתחושה של עייפות, אובדן זיכרון, כאבים ברחבי הגוף ותסמינים לא נעימים אחרים. על מנת שזה לא יקרה לכם, מומלץ שתתייעצו עם קופא בנוגע לנטילה של תוספי תזונה הכוללים ויטמינים, מינרלים ועוד שחסרים בגופכם. על מנת שתקצרו את כל היתרונות של אותם תוספים, חשוב שתשתו אותם בכמויות הנכונות ובזמן בסיוע של מטפלת סיעודית או אמצעי עזר אחר.

4. היו ערים לשילובי תרופות ומזונות – ישנן תרופות שמגיבות בצורה מסוימת עם מזונות כאלו ואחרים, מה שמוביל לתגובות גופניות לא נעימות. לכן, אם אתם נוטלים תרופות חדשות או גם כאלו שנמצאות במאגר שלכם זמן רב, שאלו את הרופא אם ישנם מאכלים מסוימים שלא מומלץ לאכול איתן. גם כאן סיוע של אחות סיעודית יאפשר לכם למנוע טעויות בנטילה, ויאפשר לכם ליטול אותן בזמן ועם המאכלים הנכונים.

כאשר אנו מתבגרים בגיל, גופנו עובר שינויים מסוימים שלא ניתן להתכחש אליהם, וכאלו שאנו צריכים להתאים את עצמנו אליהם. על מנת שתוכלו להיות בריאים גם בגיל השלישי, חשוב שתקפידו על תזונה נכונה ותבדקו מה גופכם צריך בדיוק מבחינת אוכל, תוספי תזונה ושילוב שלהם עם תרופות.